Jaką kaszę wybrać?

Jaką kaszę wybrać?

Kasza jest znaną od lat zdrową alternatywą dla ziemniaków. Zachwyca bogactwem smaków i rodzajów, który każdy z nich jest znany dzięki innym wartościowym składnikom odżywczym. Książki kucharskie, a także strony internetowe podają niezliczone pomysły i przepisy na pyszne dania z kaszą, również dania bezglutenowe.

Kasza znana od wieków

Kasza jest wyrobem zbożowym, który zachowuje wartościowe składniki odżywcze. Sama w sobie ma mało wyrazisty smak, dzięki czemu dobrze nadaje się zarówno do mięsa, ryb czy warzyw. Chociaż była wykorzystywana jako składnik tradycyjnych potraw już przez nasze babcie i jeszcze starsze pokolenia, stale cieszy się popularnością. Dzięki niskiemu indeksowi glikemicznemu (ig), może być stosowana jako dodatek do potraw przez osoby chorujące na cukrzycę lub przez osoby, które dbają o linię.

Kasza – właściwości

Kasze to niezwykle cenne źródło błonnika oraz witamin i składników mineralnych. Są najmniej przetworzone spośród produktów zbożowych, przez co zachowują swoje cenne składniki odżywcze. Ekologiczne kasze cechują się wysoką zawartością błonnika, który działa na organizm oczyszczająco. Są dobrym dodatkiem do zup, sosów, farszów, np. pierogów z kaszą, czy papryk faszerowanych kaszą. W sklepach stacjonarnych, jak i internetowych można znaleźć całą gamę różnych rodzajów kasz. Poniżej szerzej przyjrzymy się czterem najpopularniejszym rodzajom kasz:

  • kasza jaglana
  • kasza kuskus
  • kasza bulgur
  • kasza gryczana

Kasza jaglana – królowa wszystkich kasz

Kasza jaglana miano królowej zyskała zasłużenie. Jest jedną z najstarszych i najbardziej zdrowych rodzajów kasz. W naszym sklepie internetowym przedstawiamy niskokaloryczną kaszę jaglaną BIO, która jest szczególnie polecana osobom dbającym o utrzymanie odpowiedniej wagi. Ma niski indeks glikemiczny oraz jest bezglutenowa – po prostu kasza idealna!

Kasza kuskus – produkt znany od ponad 3 tys. lat

Kasza kuskus, pozyskiwana z pszenicy durum, jest polecana jako uzupełnienie diety odchudzającej. Ma niską zawartość kcal, jest lekkostrawna i zawiera mniej błonnika, w porównania z kaszą jęczmienną i gryczaną. Kaszę kuskus warto wprowadzić do swojej diety z jeszcze jednego powodu: jest naturalnym źródłem żelaza, niacyny oraz tiaminy, a poza tym jest smaczna i niedroga.

Kasza gryczana niepalona lub krakowska

Kasza gryczana znana ze swoich właściwości zdrowotnych może być doskonałym uzupełnieniem diety. Jest niezwykle zdrowa, zawiera liczne substancje odżywcze, witaminy, w tym witaminy E, B1, B1, PP, C, a także wielu minerałów takich jak potas, żelazo, magnez i innych. Niski indeks glikemiczny sprawia, że kasza gryczana jest zalecana w diecie diabetyków lub osób odchudzających się.

Kasza bulgur – kasza, która przywędrowała z Turcji

Kasza bulgur, tak jak pozostałe rodzaje kasz, jest niskokalorycznym dodatkiem do potrawy polecanym osobom na diecie. Jest najczęściej stosowana w kuchni tureckiej, ale sprawdzi się jako smaczna alternatywa dla mięsa, a także dodatek do warzyw. Jest cennym źródłem białka, błonnika oraz witamin z grupy B i kwasu foliowego, dzięki czemu pozytywnie wpływa na regulację pracy jelit.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *